Váltson jegyet egy kattintásra:

Az előadás részletei:

Loading esemény

« Összes esemény

  • This event has passed.

Budapest Cirkuszművészeti és Kortárstánc Főiskola Kortárstánc szak: Mostantól szabadon

április.25.19:00 - 20:00

3500 Ft – 5000 Ft

Csakis neten keresztül tudnak jegyet vásárolni előadásainkra.
A helyszínen pénztár nem üzemel!
—————————————————————————————–

Budapest Cirkuszművészeti és Kortárstánc Főiskola Kortárstánc szak:
Mostantól szabadon

színházterem
jegyár egységesen: 3500 Ft
támogatói jegy: 5000 Ft
időtartam: 60 perc
korosztály: 6+
English-friendly

A Mostantól szabadon a Budapest Cirkuszművészeti és Kortárstánc Főiskola kortárstánc szak nyilvános színházi előadásának összefoglaló címe. Az est programjában meghívott koreográfusok mellett önálló diákmunkák kerülnek a színpadra. Az est a különböző darabok sokszínűségén keresztül világítja meg az itthon egyedülállóan működő kortárstánc képzés azon szemléletét, hogy a tánc, mint élő művészeti forma miként tud megszólalni, megszólítani és gondolatokat ébreszteni.

Részletes program:

SI’TUF (15′)

“2018-ban Tel Avivban végeztem el az Ilan Lev Method kurzust, ami a bizalom fizikai helyreállítását célozza meg. 5 év gyakorlás után tavaly kezdtem ráérezni, hogy ebben több van, mint egy manuálterápia: koreográfiai rendezőelv és mozgásnyelv is lehet egyszerre. A SI’TUF az első olyan etűd, ami ebből a formálódó, nonduális mozgásnyelvből készült, ahol nincs vezető, vagy vezetett, hanem részt veszünk a „tánc táncában”. Innen is a név S’ITUF, ami héberül részvételt, közösséget, osztozást jelent.”

Koreográfus: Petrovics Sándor
Asszisztens: Cuhorka Emese
Alkotó-előadók: Benedek Adél Jácinta, Csaba Sári, Dabis Barbara, Gelb Niki, Guba Dorka, Hofbauer Réka, Huszár Kati, Kiss Lea, Simona Lazurová, Veera Laurila,  Murányi Emese, Szőke Johanna
Zene: Yshai Afterman- Lomer, Yshai Afterman- The Stream

Every second Counts (10′)

Reggel felkelek, az első dolgom, hogy ránézek az órára, vajon mennyire vagyok késésben?
Rohanva elkészülök, nehogy lekéssem a vonatot, mert ha már egy valamit lekések, az egész napom megcsúszik.
Beérkezem az iskolába, innentől percre pontosan követem az előírt órarendet.
Konstans figyelem az órát.
Szünetben vajon van időm megvárni a mosdó sort vagy azzal túl sok időt vesztek?
Gyakorlatok között már rutinból mérem az időt, figyelem, hány részre tudom osztani az órát és ezek milyen terjedelműek?
Nap vége felé elkezdek gondolkodni, vajon, ha nem jön közbe semmi, melyik vonatot érem el hazafelé?
Mikor hazaértem, hány perc a vacsora elkészítése, ez mit jelent, mikor tudok enni, végül mennyi időm marad arra, hogy végre elfelejtkezhessek az időről és annak haladásáról?
Végül beállítom az ébresztőt másnap reggelre és elmerülök a kellemes tudatlanság állapotába, ahol az idő múlása nem érhet utol.

Ebben a darabban a táncosok az idő múlását többféleképpen érzékelik, ahogy a fókuszaik változnak. Hol a fizikális óra, hol a társak jelzései szolgálnak időbeli szakaszokként. A fókusz az egyénről fokozatosan a csoport dinamikájára és kapcsolódására vándorol, melynek következtében a számok az óra lapján háttérbe szorulnak.

Koreográfus: Gelb Nikolett
Előadók: Csaba Sára, Dabis Barbara, Gelb Nikolett, Guba Dorka, Huszár Kati, Veera Laurila, Murányi Emese
Zene: Capablanca, T. Keeler – No Hay Dub

Boat without name (7′)

A darab során olyan helyzeteket vizsgálunk, amelyekben a testek különböző hatásoknak vannak alárendelve, egyfajta tehetetlenséggel bírnak, miközben a táncosok tudatosak maradnak, képesek adaptálódni, felmérik környezetüket és döntéseket is hoznak. A darab a tehetetlenség és kontroll viszonyát kutatja. Mikor és hogyan jelenik meg a tehetetlenségben és kiszolgáltatottságban a kontroll? Hol születik kontroll, mi minek lesz a kontrollja? Hol van a felelősségünk ebben a viszonyban magunkért és egymásért?

Alkotó: Dabis Barbara
Előadók: Hofbauer Réka, Kiss Lea, Dabis Barbara
Zene: Soundwalk Collective – Running on emptiness

Duetto (11′)

Kettősünk egy folytonosan változó kapcsolat, amiben a lényeg a játék és felfedezés.  Ebben a keretrendszerben kötött és a pillanat formálta mozdulatok tartanak minket lendületben. A tánc belőlünk feltörő szavak, nyelvbotlások, mondatok, kiáltások, monológok sokasága.

Alkotók és előadók: Guba Dorka, Kiss Lea
Zene: Chopin- E-moll keringő, Kocsis Zoltán
Saiid- Hangerő

HERE & NOW – 2. évad, 2. epizód ( 15’)

Fülöp László az elsős évfolyam diákjai által kreált szólómunkákat felfűzte és összeszerkesztette egy közös darabbá, melynek sorvezetőjéül most az egyik kedvenc zeneművét választotta, Nils Frahm-tól a Toilet Brushes-t. Az alapanyagok teljes mértékben a diákok saját szólómunkái, a szerkesztéshez pedig olyan kompozíciós játékokat használtak, amit a Timothy and the Things (projekt alapú társulás) a korábbi kreációi során fejlesztett ki. Az így született darab absztrakt, laza szövésű struktúrával rendelkezik, nem törekszik a lineáris történetmesélésre, inkább a közös játék örömére, vagy éppen kihívásaira fókuszál.

Alkotó-előadók: Benedek Adél Jácinta, Csaba Sári, Huszár Kati, Murányi Emese, Simona Lazurová, Veera Laurila
Zene: Nils Frahm – Toilet Brushes
Szerkesztette: Fülöp László

Fényterv, világítás: Dézsi Kata
Az est szerkesztője Bakó Tamás.

Támogató: NKA

 

Budapest Circus Arts and Contemporary Dance College Contemporary Dance BA:
Now free

Now Free is the public performance of the contemporary dance department of Budapest Circus Arts and Contemporary Dance College. The evening’s programme will feature invited choreographers and student works. Through a variety of different pieces, the evening will propose an approach on how dance as a living art form can speak, address and awaken thoughts.

SI’TUF (15′)

“In 2018, I completed the Ilan Lev Method course in Tel Aviv, which aims to restore trust in physical manners. After five years of practice last year, I started to realize that there is more to it than manual therapy: it can be a choreographic organising principle and a movement language at the same time. SI’TUF is the first etude made from this forming, non-dual movement language, where there is no leader or guide, but we participate in the “dance of dance.” Hence the name SI’TUF, which in Hebrew means participation, community, sharing.”

Choreographer: Sándor Petrovics
Assistance: Emese Cuhorka
Creation and performance: Jácinta Adél Benedek, Sára Csaba, Barbara Dabis, Niki Gelb, Dorka Guba, Réka Hofbauer, Kati Huszár, Lea Kiss, Simona Lazurová, Veera Laurila, Emese Murányi
Music: Yshai Afterman- Lomer, Yshai Afterman- The Stream

Every Second Counts (10′)

First thing in the morning I check the clock to know how much I’m already late.
I get ready in a hurry, careful not to miss the train, because missing one change means my whole day is delayed.
From the moment I arrive at school I keep myself to the strict schedule.
I check the clock constantly.
In the break do I have time to stand in the cue for the toilet or do I waste too much time with that?
Between excercises I unintentionally track time, I’m aware of how much time we spend on differnt parts of the class.
Getting closer to the end of the day I start to wonder, if nothing will interfere, which train will I be able to catch?
When I arrive at home how much time will it take to prepare dinner, when can I finally eat and at the end of the day how much time am I left with finally letting myself to forget about time and it’s passing.
At last I set my alarm for tomorrow morning and I dose off to the state of pleasant nothingness where the passing of time can’t catch me.
In this piece the dancers perceive the passing of time in several ways as their focus changes. Sometimes the physical clock and sometimes the cues of their partners segment the time. The focus gradually shifts from the individual to the group dynamics and connections, with the result that the numbers on the clock fade into the background.

Choreographer: Gelb Nikolett
Percormers: Csaba Sára, Dabis Barbara, Gelb Nikolett, Guba Dorka, Huszár Kati, Veera Laurila, Murányi Emese
Music: Capablanca, T. Keeler – No Hay Dub

Boat without name (7′)

The piece investigates situations in which bodies are subjected to different influences and are relatively powerless yet remain conscious, and capable of adaptation and decision-making. In this work, we examine the correlation between powerlessness and control. When and how does control manifest in powerlessness? Where is control born and what becomes control of what? Where is our responsibility in this relationship for ourselves and each other?

Choreographer: Barbara Dabis
Performers: Barbara Dabis, Lea Kiss, Réka Hofbauer
Music: Soundwalk Collective – Running on emptiness

Duetto (11′)

Our duet is an ever-changing relationship where play and discovery are at the heart of everything. That keeps us in motion within a framework that allows structured and the spontaneously appearing movements. The dance emerges from us as a multitude of words, stumbles of language, sentences, exclamations, and monologues.

Creation and performance: Dorka Guba, Lea Kiss
Music: Chopin- E-moll keringő, Kocsis Zoltán
Saiid- Hangerő

HERE & NOW – season 2. episode 2. (15’)

László Fülöp created a piece by stringing together solo works made by first-year students. He chose one of his favorite music compositions “Toilet Brushes” by Nils Frahm as a leading structure to create the framework for the piece. The materials used in the piece were created solely by the students, and the editing was done through compositional games developed by Timothy and the Things (a project-based company), grounded on their previous creations. The resulting piece has a loosely woven structure that does not aim for linear storytelling but instead for the joy or challenge of playing together.

Creation and performance: Jácinta Adél Benedek, Katalin Huszár, Emese Murányi, Sára Csaba, Simona Lazurová, Veera Laurila
Music: Nils Frahm – Toilet Brushes
Composition: László Fülöp

Light design, lighting: Kata Dézsi
Editor of the evening Tamás Bakó.
Supporter: National Cultural Fund of Hungary

Részletek

Dátum:
április.25
Időpont:
19:00 - 20:00
Jegyárak:
3500 Ft – 5000 Ft
Event Category:

Képek az előadásról:

Váltson jegyet egy kattintásra:

Köszönet támogatóinknak:

Scroll to Top